Ramazan Ayı Sigarayı Bırakmada Önemli Bir Fırsat!

 

Tütün kullanımı dünyada şimdiye kadar karşılaşılan önlenebilir hastalık ve ölüm sebeplerinin başında gelmektedir. Ülkemizde her yıl yaklaşık 100.000 kişi tütün kullanımına bağlı hastalıklar nedeniyle hayatını kaybetmektedir. Tütün kullanımı, doğum öncesi dönemden başlayarak, yaşamın bütün evrelerinde 50’den fazlası kanser olmak üzere, akciğer hastalıkları, kalp-damar hastalıkları gibi ölüme kadar götüren pek çok kronik sağlık sorununa yol açmaktadır.

İnsanların özgür iradelerinin güçlü olduğu Ramazan ayında da sigara kullanımı son derece ciddi sağlık sorunlarına sebep olabilmektedir. Tüm gün sigara içilmemesinin ardından iftardan sonra üst üste sigara içen kişilerde kanda aniden nikotin ve karbonmonoksit düzeyinin yükselmesiyle, damarlarda daralma ve organlara yeterince oksijen taşınamaması gibi sonuçlar ortaya çıkmaktadır. Bu kişilerde tansiyon yükselmesi ve buna bağlı beyin kanaması riskinin artmasıyla birlikte, ani nikotin artışı çarpıntıya ve kalp krizine neden olabilmektedir.

Kararlılığınız Önemli!

 

Ramazan ayında kişilerin manevi motivasyon ve kararlılık ile 16 saat kadar sigara içmeden kalabilmeleri sigarayı bırakmak için önemli bir fırsat olabilmektedir. Oruç nedeniyle uzun süre sigara içmeden kalabilmek, iftar sonrasında da içmemek konusunda sigara kullanan kişileri cesaretlendirmektedir. Manevi olarak kendimizi beslediğimiz bu özel günler, sigara kullanan kişilerin kararlılığına ve iradesine de pozitif katkılar sağlamaktadır. Sigara bağımlılığı ile mücadelede, sigaradan ayrı kalınan süreler ne kadar uzar ve sürekli hale gelirse sigaraya duyulan ihtiyaç da bir o kadar azalacaktır.

Sigara bırakıldığı andan itibaren, oluşturduğu sağlık riskleri azalarak, vücutta olumlu değişiklikler yaşanmaya başlamaktadır. Yapılan araştırmalarla sigara kullanan kişilerin büyük bir bölümünün Ramazan ayında bu alışkanlıklarını bırakabildikleri görülmektedir. Kişilerin Ramazan ayı ve sonrasında da sigaradan uzak kalabilmeleri adına baş edebilme yöntemleri arasında; öncelikle sigara kullanılmayan ortamlarda bulunulması, spor gibi aktivitelere zaman ayırılması, sigara akla geldiği zaman bir bardak su içilmesi, temiz havada yürüyüş yapılması gibi eylemler bulunmaktadır.

Sigara bırakma konusunda 7 gün 24 saat esasına göre hizmet veren Alo 171 Sigara Bırakma Danışma Hattı ve konuya özel eğitimler alan hekimlerin görev yaptığı sigara bırakma poliklinikleri aracılığıyla hizmet sunulmaktadır.  Alo 171 Sigara Bırakma Danışma Hattı’nda, sigara bırakma sürecini kolaylaştıracak bilişsel-davranışsal tedavilere ilişkin destek sağlanırken, sigara bırakma polikliniklerinde hekimlerin uygun gördüğü hastalara ilaç tedavisi de başlanmaktadır.

Sigaranın psikolojik bağımlılığı ile mücadelesinde Ramazan ayı çok önemli bir süreçtir. Sizde bugün kendinize bir iyilik yaparak, Ramazan ayında sigarayı bırakmak için bir adım atabilirsiniz.

  • Adnan Saygun 2 Cad. No:55 K Blok Sıhhıye/Çankaya/Ankara
  • 312 565 62 27
  • 0312 565 61 53
  • This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.