< < < < < Sporcularda Sigara Kullanımı

Sporcularda Sigara Kullanımı

Sigara Sporcu Performansını Etkiliyor!

Sigara içme alışkanlığı dünyada önlenebilir ölüm nedenlerinin en yaygınıdır. Her sekiz saniyede bir kişi sigaradan kaynaklanan hastalıklar nedeniyle ölmektedir. Bu ölüm nedenlerinin başlıca sebepleri arasında sigaradan kaynaklı kalp hastalıkları, solunum hastalıkları ve kanser türleri yer almaktadır. Bu ciddi sağlık problemlerinin yanında, hücrelere daha az oksijen gittiği için sigara içen kişilerde fiziksel dayanıklılık da düşmektedir. Bu durum kasların ve diğer dokuların zarar görmesiyle birlikte, sigara içmeyen kişilere göre fiziksel formları daha kötü bir duruma getirmektedir.

Yapılan araştırmalara göre; sigara kullanımı nabız ve kalp atış hızını yükseltmekte ve nefes nefese kalmaya sebep olmaktadır. Aynı zamanda sigara içenlerin fiziksel egzersizlere katılma isteği de azalmaktadır. Spor yaparken kalp atışı ne kadar yavaş kalabiliyorsa kişi o kadar sağlıklı demektir.

Pek çok kişi sigaranın sadece akciğer iltihabına yol açtığını düşünmektedir. Fakat sigara kemik ve eklemlerinize de zarar vererek kemik erimesi, iltihaplı romatizma, bel ağrısı, egzersize bağlı burkulma ve kırılma gibi sakatlıklar, herhangi bir operasyon geçirirken daha yüksek komplikasyon yaşama olasılığı, sakatlıkların daha uzun sürede iyileşmesi gibi sorunların ortaya çıkma riskini arttırır.

 

Avantaj Sigara İçmeyen Sporcularda

 Sigara kullanan sporcular, fiziksel antrenmandan daha az verim almaktadır. Araştırmalara göre, sigara içen ve içmeyen sporcular karşılaştırıldığında, sigara kullanan sporcuların daha az kas gücü ve esnekliğe sahip olduğu, içmeyenlere göre üç kat daha yüksek oranda nefessiz kaldıkları ve sakatlık yaşama oranlarının ise neredeyse iki kat daha yüksek olduğuna ulaşılmıştır. Sigara içenler, içmeyenlerle beraber aynı antrenmanı aynı saatte yapsalar bile; sigara içmeyenlerin her zaman fark atma olasılığı daha yüksek olacaktır. Aynı zamanda sakatlık yaşadıktan sonra iyileşme süreçlerinin de daha uzun sürdüğü gözlemlenmiştir.

 

Sigara Sizi Fazla Kilolardan Korumaz!

Sağlıklı kilo aralığında kalmanın en etkili yolu iyi bir egzersiz ve yeme alışkanlığından geçmektedir. Bazı insanlar kilolarını kontrol etme bahanesiyle sigaraya başlamakta ya da bırakmayı reddetmektedir. Sigaranın metabolizmayı olumsuz şekilde etkilediği ve sigara içenlerin günlük yaşamda fiziksel olarak daha az aktif oldukları araştırmalar sonucunda kanıtlanmıştır. Sigara içen kişilerin vücutlarındaki yağ dağılımının genellikle karın bölgesinde gerçekleştiği ve bu durumun sağlık açısından tehlikeli olduğu görülmüştür.

Eğer siz de sigarayı bırakmak istiyorsanız Sağlık Bakanlığı’nın 171 Sigara Bırakma Danışma Hattı’nı arayabilir,www.havanikoru.saglik.gov.tr ‘den bilgi alabilirsiniz.

  • Adnan Saygun 2 Cad. No:55 K Blok Sıhhıye/Çankaya/Ankara
  • 312 565 62 27
  • 0312 565 61 53
  • This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.